Mats tankar

Mina tankar och åsikter om främst Svensk politik men även om annat.

30 juni 2015

Musikfajt mellan Apple och Spotify

Nu tävlar vissa media om att jämföra Apples och Spotifys respektive musiktjänster.

Exempelvis AppAdvice tycker att Apple "leder", eftersom de har 100% av låtarna på "Billboard Top 100", tex Taylor Swifts låtar.

Det de missar är att jag och många med mig är för valfrihet. Om inte Taylor Swift vill låta mig välja musiktjänst, så struntar jag i hennes låtar. Det finns ju fler artister och jag har inte ens hört någon av hennes låtar, så jag saknar dem inte ens men även om jag hade, så avstår jag så gärna för möjligheten att välja.

Så media, i den mån de ens nämner detta borde se det ur ett användarperspektiv innan de skriver något, annars så riskerar det, precis som AppAdvice, att vara ute och cykla. Vissa artister riskerar att minska sin försäljning när deras "kunder" inte längre kan höra deras låtar. Undrar om de tänkt på det, för i rimlighetens namn; varför ska jag byta musiktjänst till Apple, så länge Spotify fungerar bra?

Etiketter: , , ,

0 Kommentarer:

<< Hem