Mats tankar

Mina tankar och åsikter om främst Svensk politik men även om annat.

20 april 2005

Blogger ett bra "hem" för en blog

Hej.

Det hör ju till att kommentera själva fenomenet med bloggar och det var ju ett bra tag sedan jag gjorde det senast.

Nu har jag "flyttat" hit min blog till dess nya hem (www.blogger.com) och haft några dagar på mig att prova hur det är att ha en blog här. (Ska kanske påpeka att jag ev flyttar hit fler gamla inlägg senare, det är väldigt vad jag skrivit mycket ;-)

Jag måste tillstå att jag är imponerad av Blogger. Man använder en "template" som grund för bloggens utseende och den kan man ändra näst intill precis som man vill (om man kan HTML). Det kunde man inte på något av de "hem" min blog haft tidigare. Sedan så används den för att ge ens inlägg det utseende man specificerat i templaten.

Dessutom så kan man bestämma hur datum och tid ska visas (inga AM och PM här inte) och man kan till och med välja språk (Svenska i mitt fall). Språkinställningen tar dock inte överallt men helt klart tillräckligt mycket för att man ska vara nöjd.

Att det dessutom ingår en URL så att folk kan komma åt ens blog, så man slipper ha egen webbplats att ha den på är givetvis ett STORT plus. Vill man så kan man givetvis publicera den på en egen sida istället.

Så omdömet får bli: "Enkelt och smidigt" med betyget +++++ (5).

Priset??? Det är GRATIS.

Etiketter:

0 Kommentarer:

<< Hem