Mats tankar

Mina tankar och åsikter om främst Svensk politik men även om annat.

31 maj 2005

Stabila bloggställen

Försökte svara Sassa som klagade/undrade över stabila bloggställen (vilket ju bloggi.se inte är). Det gick dock inte att svara, fick:


While trying to retrieve the URL: http://ompio.bloggi.se:82/index.php

The following error was encountered:

Zero Sized Reply
Squid did not receive any data for this request.

Your cache administrator is webmaster.


Mitt svar, som försvann, konstaterade att www.blogger.com/blogspot fungerat bra för min del än så länge och det är ju inte så konstigt.

USA är ett stort land med en hiskelig mängd människor och med tanke på att blogger startade 1999 så har de ju hunnit få erfaranhet av att ha väldigt många användare. De svenska bloggsajterna har naturligtvis bara en bråkdel så många och antagligen inte ens det, så de har inte haft en chans att få erfarenhet av att dimensionera system för många användare än.

Så jag kan ju bara rekommendera Blogger eftersom det fungerat bra för mig. Vid c:a två tillfällen har det gått lite trögt under några minuter men annars aldrig några problem. Framför allt så "dör" inte deras system, så jag har sluppit bli av med texter där.

Etiketter: ,

0 Kommentarer:

<< Hem