Mats tankar

Mina tankar och åsikter om främst Svensk politik men även om annat.

02 juni 2005

Alla dessa inkluderingsprylar

Besöksräknare och dylikt är säkert trevligt, inte lika trevligt när de inte fungerar.

Jag skulle in på "S" sida och den började ladda men hängde. Vad väntar den på undrar jag. Att blogger fungerar vet jag ju (min sida fungerar).

Efter en snabb undersökning, så visar det sig vara susnet.se som inte fungerar och då hänger "S" sida. Trist.

Jag löste problemet tillfälligt (la in susnet.se som en "blockerad" domän i webbsidefiltret) och se då kunde jag äntligen se "S" sida.

Nu fungerar dock susnet.se igen (innan jag hann posta det här inlägget), så därför har jag tagit bort susnet.se från blockeringslistan.

Samma problem får man då och då med andra sidor, eller också laddas sidorna betydligt långsammare, eftersom webbläsaren måste hämta saker från flera olika håll och ibland från långsamma servrar. Trist.

Om man behöver ha en massa prylar på sin sida, så lägg dem gärna sist (så att de laddas efter att allt som är intressant för besökaren laddats). På det viset så störs åtminstonde inte den som vill läsa.

I "S" fall, så ligger susnet.se-script inkluderingen inom head-taggs-delen av sidan och då är det givetvis omöjligt att se något alls om inte susnet.se fungerar...

Det mest trista är egentligen att man ska behöva få räknare från annat håll. Varför kan inte blogger tillhandahålla en enkel besöksräknare?

(Jag har skrivit "S" sida (etc) för att inte peka ut någon)

Etiketter:

0 Kommentarer:

<< Hem