Mats tankar

Mina tankar och åsikter om främst Svensk politik men även om annat.

02 juni 2005

Moderaternas Emma... (en svarsrobot)

No Illusions skriver om moderaternas nya "robot" Emma.

Den måste jag också prova. Jag provade att ställa följande frågor och fick respektive svar (notera att några frågor är så kallade standardfrågor för test av den här typen av "AI"-system, därav den lite "elaka" frågeställningen):

Vill ni sitta i regeringen?
Jag är osäker på vad du menar. Välj mellan alternativen nedan. (fanns inget alternativ ;-)

Känner du till Sveriges riksdag?
Jag är osäker på vad du menar. Välj mellan alternativen nedan. (fanns inget alternativ ;-)

Du ser lika töntig ut som NNN NNN (samma svar oavsett namn)
Ja, så är det.

Hur gammal är du?
Jag ser ut som 22, men jag är född år 2001. Konstigt. Jag undrar hur jag kommer att se ut om trettio år? Hmm...

Stäng munnen, det luktar barnmat.
Vadådå? Du kan garanterat inte känna min andedräkt! (Humor har dom ;-)

Läser du bloggar?
Jag är osäker på vad du menar. Välj mellan alternativen nedan. (fanns inget alternativ ;-)

Får försöka vara extra snäll och ställa om frågan:
Bloggar moderater?
Tyvärr förstår jag inte vad du menar
Om du registrerar dig kan vi skicka dig svaret på din fråga inom några timmar.

Så avslutar jag med tre seriösa frågor:

Vad tycker du om apoteksmonopolet?
Jag tycker om det som de flesta gillar: kärlek, vackra solnedgångar, att promenera på söder och att leva i frihet i ett land som respekterar de mänskliga rättigheterna.

Låter som om hon (och moderaterna som hon representerar) är nöjda med Sverige.

Varför är moderaterna bäst?
Moderaterna står för valfrihet. Vi vill se ett Sverige där alla kan växa. Där människor bestämmer mer över sitt eget liv och politikerna mindre. Där skatterna är lägre och regleringarna färre. Ett Sverige där du har rätt att välja.


Vad är nackdelen med moderaterna?
Moderatkvinnorna är ett nätverk inom Moderata Samlingspartiet. Du kan läsa mer om dem på deras hemsida. Jag öppnar den i ett nytt fönster nu.

I den högra ramen står det nu: "Körningsfel i Microsoft VBScript fel '800a01a8'
Objekt krävs.: 'rs2'
/index.asp, line 30 "

Hur ska man tolka detta? Är moderatkvinnorna nackdelen med moderaterna???


Happ, kul med datoriserade svar.
Kontrollfrågorna fungerade bra - men resten... (suck!) Antar att de som skrivit programmet bakom Emma känner till kontrollfrågorna och förvissat sig om att det ska klara just de frågorna.

Etiketter: ,

2 Kommentarer:

At 02 juni, 2005 20:41, Blogger Lennart skrev...

Helt underbart! Det visar rätt tydligt vad vi har att se fram emot efter nästa val.

 
At 05 juni, 2005 22:06, Anonymous Anonym skrev...

Emma borde bli stadsminister

 

<< Hem